Tunis 2017

Ahojte

     Dnes som si pre vás pripravila jeden z článkov, na ktorý som sa úprimne tešila. Ako ste si už z názvu mohli všimnúť, jedná sa o moju tohtoročnú dovolenku, ktorú sme s kamarátkami strávili v Tunise. 
     Popravde ani neviem kde začať. Prvá vec, ktorá má trápi asi najviac, je tá, že veľa ľudí si robí predsudky voči tejto dovolenkovej oblasti. Tiež som bola zo začiatku skeptická, ale po čase som zistila, že som nemala ani najmenší dôvod. ..Áno, je pravda, že my blondínky to máme ťažšie. Predsa len araby sú svojim spôsobom iní, než sme my ostatní. Majú vlastné náboženstvo, vlastný spôsob života a vlastné vyjadrovanie. Často krát sa nám stávalo, že sme kráčali po ulici a skupinka týchto ľudí na nás začala pískať, škriekať a hlavne z nás nespustili svoj pohľad. Nebolo to najpríjemnejšie, ale viac si nikdy nedovolili. Dokonca niektorí z nich boli otvorení a priklonení ku kresťanstvu. Spoznali sme tam mnoho arabov a dokonca pár z nich sa stalo našimi kamarátmi a taktiež čiastočnou SBS. Nie som rasista, ale pre istotu si nechávam vždy väčší odstup, keďže som názoru, že by sme nemali hádzať všetkých ľudí do jedného vreca. Samozrejme..momentálne sa vo svete stáva veľa nepekných vecí. Počet atentátov sa stále zvyšuje a preto si myslím, že už žiadna dovolenková oblasť sa nemôže nazvať bezpečnou. Bohužiaľ tu na našom úžasnom Slovensku nemáme more, čiže väčšina ľudí vyhľadáva destinácie, ktoré nie sú až tak drahé a nachádzajú sa práve nikde pri vode. Tunis bol pre mňa 11 dňové vykúpenie z reality. Teplo, spomínané more a skvelí ľudia. Čo si viac človek môže priať? .. :)




   

     Aby ste si nemysleli, že sme celú dovolenku strávili len s arabmi, našli sme si tam kamarátov aj zo Slovenska. Posledný večer som sa spoznala s jedným chalanom a dievčaťom z Nitry, ktorí boli moja krvná skupina a do siedmej rána sme sedeli na streche v podnapitom stave a viedli ťažké rozhovory. Škoda, že o jedenástej som mala odchod z hotela na letisko. Keďže sme mali all-inclusive, nebudeme si klamať a väčšinu večerov sme neboli na triezvo. Gin so Spritom bola naša záchrana počas celého pobytu. :D 
     Bývali sme v hoteli Riadh Palms v meste Sousse a neboli by sme to my, keby sme sa neskamarátili s animátormi. Hneď druhý večer sme sa s nimi vybrali na párty do centra. Najprv mi nebolo všetko jedno, ale neskôr som zistila (ako som už spomínala), že tí ľudia nie sú takí, ako nás všetci strašili. Kluby sa nedali porovnať s našimi na Slovensku, keďže tam to bol obrovský priestor plný ich ľudí a taktiež turistov. Hudba bola neskutočne dobrá a ak ste vedeli aspoň trošku tancovať, tak vás všetci, neviem z akého dôvodu uznávali a chceli si s vami dávať tanečný battle. Ďalšie plus bolo to, že boli nonstop otvorené a preplnené každú jednu noc, či bola sobota alebo streda. Náš druhý domov sa volal Platinum a nikdy naň nezabudnem. Najlepší klub, v akom som kedy bola. 









































   
     Rána bývali takisto veľmi zaujímavé. Na raňajkách som bola len tri krát a to vtedy, keď som prišla z mesta alebo z pláže. Najkrajšie ráno bolo hneď tretí deň, keď sme z párty išli rovno na pláž, doniesli si reprák a fľašu domácej. Sedeli sme tam veľká partia a akurát sme stihli východ slnka. Škoda, že to nemám odfotené. Neskutočná životná idylka. Hneď potom sme sa nasáčkovali našim...ešte vtedy...kamarátom z Košíc (Markovi a chipmunkom) do izby a potom zaspali na lehátkach pri bazéne. Mali naozaj pekný výhľad :D




 


































 
    Čo sa týka aj iných vecí ako alkoholu, tak more bolo brutálne teplé. Občas (skoro stále) sa v ňom našli aj medúzy, ktoré zanechávali fakt nepekné zranenia. Ja s kamarátkou Terezou som bola v mori z 11. dní asi 5 dní a Rebeka 1. krát, keďže bola z toho celkom vyschizovaná. :D Hlavné je, že máme od mora dosť fotiek. Vodné atrakcie sme nemohli nechať tak a preto sme si zaplatili banán, na ktorý sme mimochodom vtedy nešli, lebo nám bolo povedané, že je vyfučaný a posadili nás do zvláštneho nafukovacieho polkruhu. Bola to bomba, len keby že nemám umelé mihalnice a netrieska ma to o vodu, bol by to pre mňa osobne lepší zážitok. :D




































     Áno, ja ako vždy, večne biela..ani tam ma neopálilo a to som to s opaľovacím krémom vzdala už 3. deň.  Aby sme mali trošku aj tej kultúry, boli sme sa pozrieť v Medine. 
     Medina je obrovské trhovisko v starom meste. Nachádzajú sa tam typické obchodíky, kde z každej strany na vás vykrikujú araby a vy sa snažíte zjednávať ceny. Žiaľ nič som si odtiaľ nedoniesla, lebo keď sa mi už aj niečo páčilo, malo to na sebe "značku" typu "Dior", "Abibas" "NK" a podobne..veď to poznáte. Jediné čo som odtiaľ priniesla, bol náramok pre mamču s orientálnymi vzormi a aj ten som zakúpila v obchodíku pri hoteli.

















































































































     Čo sa týka areálu, bola som nadmieru spokojná, až na kuchyňu. Väčšinou tam bolo jedlo veľmi zvláštne ochutené ich korením. Občas sa stávalo, že nebolo ochutené vôbec. Bazén bol pekný, tváril sa, že aj čistý, ale o tom silne pochybujem, keďže sa v ňom kúpali ženy v niečom ako "plaveckých habitoch". :D








































     Dúfam, že sa vám článok a fotky páčili a nakoniec by som vám chcela zhrnúť pár faktov o krajine Tunis, ktoré som sa tam dozvedela a sú praktické pre všetkých turistov, ktorí sa tam chystajú. 

1. Nepite ich vodu!!
2. Nejedzte surové jedlo, ktoré je pripravované v ich vode!
3. Nikomu neverte.
4. Keď vám bude chcieť niekto predať cigarety, drogy alebo niečo podobné na pláži, za lepšiu cenu ako v obchode ..nekupujte to! Väčšinou je to staré, alebo po záruke.
5. Taxík stojí maximálne 5 dinárov (1,5 eura) . Ak si vypýtajú viac, zjednávajte a vyťahujte argumenty..chcú vás využiť lebo ste turisti.
6. Nepoužívajte verejné toalety. Ak si všimnete, tak väčšinou tam bývajú  hadice, ktoré sú určené na umývanie ich habitov, keďže oni si ich počas potreby nevyzliekajú.
7. Nepozerajte sa im uprene do očí, lebo si myslia, že ich balíte.
8. Alkohol tam kúpite len do 18:00 hod. Potom je skoro všetko zatvorené.
9. Nebojte sa, oni vás nezjedia. (dúfajme)
10. Ak vám niekto povie, že sa volá Samuel, Jožo alebo David, neverte mu ..volá sa určite Mouhamed. To sú ich umelecké mená, ako u nás Nikola. :D

   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára